Uued tooted peavad eristuma ja arvestama tervikliku külastajateekonnaga, haakuma digi- ja rohepöörde trendidega ning vastama kaasava disaini põhimõtetele ehk olema kõigile ligipääsetavad. „Inimeste reisimisharjumused pole veel täielikult taastunud, kuid ühel hetkel see kindlasti juhtub. Ettevõtjad peavad selleks valmis olema ja arvestama inimeste muutunud vajaduste ja ootustega, olgu need seotud digilahenduste või näiteks keskkonnasõbralikkusega,“ märkis minister.
Taotlema oodatakse kõiki turismiettevõtjaid, ettevõtjate liite ja sihtkohti, kelle arendatav turismitoode keskendub külastajatele huvipakkuva turismiteenuse arendamisele. Toetuse suurus on 20 000 kuni 200 000 eurot ühe taotluse kohta ning toetuse määr on regionaalabi puhul sõltuvalt taotleva ettevõtte suurusest 15-45 protsenti ja vähese tähtsusega abi puhul 70 protsenti projekti maksumusest.
Minister Andres Suti sõnul on turismisektor selgelt COVID kriisis enim kannatanud, kuid tema sõnul tuleb ka seal nüüd pilk tulevikku pöörata ning mõelda, kuidas oma teenust muutunud turuga kohandada. „Tootearenduse toetus on mõeldud just uute turismitoodete loomiseks ja olemasolevate uuendamiseks, et need looksid suuremat lisandväärtust, tõstaksid Eesti turismitoodete rahvusvahelist konkurentsivõimet ning seeläbi aitaksid taastada Eesti turismiteenuste ekspordi COVID-19 kriisi eelsele tasemele,“ ütles Sutt.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) avalikustab taotlusvooru tingimused oma veebilehel 4. oktoobril, taotluskeskkond avaneb 5. novembril ja taotlused tuleb esitada hiljemalt 5. jaanuaril 2022. Tegemist on voorulise taotlemisega, mis tähendab, et kõik tähtaegselt esitatud taotlused võetakse vastu, hinnatakse ära, seatakse hindamistulemuste järgi pingeritta ning rahastuse saavad eelarve piires kõige tugevamad projektid. Otsused saavad teatavaks 2022. aasta märtsi jooksul.
Sihtgrupp: Turismiettevõtjad (sh Eestis registreeritud äriühingud, MTÜ-d, SA-d, kohaliku omavalitsuse üksused ja riigiasutused)
Toetatakse turismitoodete arendamist või olemasolevate uuendamist.
Arendatav turismitoode peab olema suunatud otse lõpptarbijale, looma reisimotivatsiooni Eesti külastamiseks või külastusaja pikendamiseks, eristuma välisturul ja Eestis pakutavatest teistest turismitoodetest, pakkuma terviklikku külastuselamust, vastama kestlikkuse ja kaasava disaini põhimõtetele ning järgima digi- ja rohepöörde trende.
Toetuse tingimusi tutvustava INFOSEMINARI JÄRELVAATAMINE