Koolitust korraldatakse nii klassikoolitusena kui ka reaalajas veebikeskkonnas Google Meet.
Koolitused toimuvad üldjuhul nejapäeviti ja reedeti.
Loe klientide ja koolitustel osalejate tagasisidet siit
Õppekava nimetus: 8+1 ettevõtluskoolitus äriplaani koostamisega
Õppekavarühm: Juhtimise ja haldus
Õppevaldkond/Õppekavarühm ISCED klassifikaator 0413 Juhtimine ja haldus
Õppekava koostamise alus: Kutsestandard – Väikeettevõtja, tase 5
Kompetentsid:
B.2.1 Äritegevuse kavandamine
B 2.2 Äritegevuse käivitamine
B 2.6 Finantsjuhtimine ja majandusarvestus
Sihtrühm: Alustavad ja juba tegutsevad ettevõtjad, ettevõtlushuvilised, tegusad inimesed ja kõik kellel on huvi ettevõtlusega alustamise vastu ning soov õppida koostama äriplaani ja võtta vastu väljakutse ettevõtjana alustamisel.
Eesmärk: Ettevõtlusest huvitatutele ja ettevõtlusega alustajatele anda ülevaade ettevõtlusest, selle võimalustest ja ohtudest. Toetada õppijat äriideede vormistamisel äriplaaniks.
Tulemus: Koolituse läbinutel on võimalik alustada ettevõtlusega nii iseseisvalt kui ka taotledes äri alustamiseks ning edaspidiseks arendamiseks toetusraha.
Koolitus toimub kaks korda nädalas kaheksal õppepäeval (56 akadeemilist tundi)
I päev (7 ak): Sissejuhatus ettevõtlusesse ja ettevõtjale vajalikud pädevused
Ettevõtluskeskkond, äriidee ja ärimudel
Koolitaja ja osalejate tutvustus, ootused koolitusele, ootused ettevõtlusele ja ettevõtluses
Kokkulepped. Ajakava
Ettevõtluse olemus, ettevõtja olemus ja rollid, isiksuse omadused
Majandus, majanduskeskkond, ettevõtluskeskkond, valikud ja otsused
Töötukassa ettevõtluse alustamise toetus (EVAT)
Ettevõtlusvormid, mikro- ja väikeettevõtted. Statistika
Start-up ja “tavaline” ettevõte, freelancer, elustiili ettevõte
Ettevõtluskonto, teised ettevõtlusvormid
Ettevõtlusega alustamine, miinused ja plussid
II päev (6 ak): Sissejuhatus ettevõtlusesse ja ettevõtjale vajalikud pädevused
Ettevõtluskeskkond, äriidee ja ärimudel
Äriidee leidmine, äriidee elujõulisus. Äriidee testimine
Ettevõtte loomine, asutamine
Äriseadustiku nõuded, EMTAK, tegevusluba ja teatis, MTR, nimi
Ettevõtjale olulised infokanalid, tugistruktuurid, kust saada abi
Toetuse taotlemise võimalused (Töötukassa, RTK, Leader, PRIA, EAS)
III päev (6 ak): Turg. Kliendid. Teenused ja tooted
Klient. Klientide segmenteerimine.
Kliendi profiili loomine
Turg, turuanalüüs, turumaht
Sihtturud ja sihtrühmad. Tarbijate ostukäitumine
Tegevusvaldkonna iseärasused, trendid tegevusvaldkonnas.
Tegevusvaldkonna analüüs. Edutegurid turul
Statistiliste materjalide tööriistad
Minu turuosa
Tarbimine ja tarbimisotsus. Vajadus
Ärimudeli testimine, kliendi ootused tootele
Toode/teenus. Toote kirjeldamine, omadused
Toote ja teenuse erinevused
Toote ja teenuse lisandväärtus, SKT, SKP
Tootmine/teenindamine. Tootlikkus
Juhtimise kvaliteet. ISO ja kvaliteedi juhtimine
Tootmise/teenindamise etapid. Tootmisprotsess ja teenindamise protsess.
Klienditeekond.
IV päev (6 ak): Konkurents. Turundus. Konkurentsieelis ja väärtuspakkumine
Konkurents olemus
Konkurentsipositsioon
Otsesed ja kaudse konkurentid
Konkureerivad tooted, asendustoode
Konkurentide analüüs ja metoodika
Konkurentide tugevused ja nõrkused
Turundus, turunduse olemus, turunduse alused
Vundament. Konkurentseelis. Väärtuspakkumine
Konkurentsieelis, ratsinaalsed ja emotsionaalsed konkurentsieelised
Konkurentsieelise leidmine, eristumise võimalused
Väärtuspakkumine. Väärtuspakkumine ja kliendiprofiil
Millest kliendid hoolivad.
V päev (6 ak): Turundus. Turundusstrateegiad. Turunduskanalite valikuvõimalused. Reklaam
Efektiivne turundus ja turunduse uskumused
Turunduse eesmärgid
Turunduse uuringud
Rahvusvaheline digiuuring (We Are Social ja Hootsuite)
Eestimaalaste interneti ja sotsiaalmeedia kasutus
Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia kasutus
Interneti kasutamise põhjused (vajadus)
Turunduse tööriistad
Koduleht, domeen, serveriteenus
SEO mõiste, SEO optimeerimine, Google Ads
Logo ja visuaalne identiteet
Sotsiaalmeedia
Reklaam (tekstiloome, fotograafia põhitõed, plakatid jt)
Paberkandjal reklaam
Müük ja selle korraldamine
Suhtekorraldus, meedia, monitooring
Reklaamtoodete roll turunduses
Kriisikommunikatsioon
VI päev (6 ak): Ettevõtte juhtimine. Äriühingu asutamine ja toimimine.
Rollid ettevõttes. Meeskond
Omanikud, kohustused ja õigused. Personal ja juhtimine
Tööjõuvajadus. Tööjõu värbamine
Tööõigus (erinevad lepingute tüübid, nende sõlmimine, poolte õigused ja kohustused)
Lepingute vormid. Tööleping, töövõtuleping, käsundusleping. Juhatuse liikme leping. Teenusleping
Tegevuskava. Tegevuskoht.
Teatamiskohustus ja tegevusluba
Töötervishoiu ja tööohutuse alane korraldus ettevõttes
Töökeskkonna riskianalüüs
Postiivse toetusotsuse saanud äriplaanide näidised. Negatiivsed toetusotsused nende analüüs
VII päev (6 ak): Omahind ja müügihind. Raamatupidamine . Plaan B
Omahind ja müügihind. Tasuvuspunkt. Tasuvusaeg
Omahinna arvutamine. Püsikulud ja muutuvkulud. Vajadus, allikad
Hinnakujundus
Raamatupidamine
Raamatupidamise alused, raamatupidamise kohustus
Finantsarvestus, juhtimisarvestus ja maksuarvestus
Kasspõhine ja tekkepõhine raamatupidamisarvestus
Majandustehingute registreerimine, algdokument
Kontod, kontoklassid, raamatupidamiskanded
Bilanss ja kasumiaruanne
Aruanded ja deklaratsioonid
Plaan B, riskianalüüs
VIII päev (6 ak): Maksud ja finantsprognoosid.
Maksunduse alused, maksustamine
Maksud ja maksumäärad
Maksudeklaratsioonid
Tulumaks, käibemaks, tööjõumaksud, erisoodustus jt.
Maksuvaba tulu
Dividendid
Sõidukiga seotud kulud
Kodukontor
Maksuvabad kulud
Maksukäitumise hinnangud
Finantsplaneerimine
Finantsprognooside koostamine
Müügiprognoos
Kassavood
Rahandussuhtarvud
IX päev (7 ak): Kokkuvõte koolitusest. Teadmiste ja oskuste hindamine
Kokkuvõttev loeng koolitusest
Enamlevinud vead äriplaanides. EVAT toetuse statistika
Äriplaani kaitsmine
Tagasiside
8+1 tähendus: koolitus toimub kaheksal õppepäeval (56 akadeemilist tundi) +1 päev, kokkuvõttev loeng kogu koolitusest, ja äriplaanide kaitsmine.
Koolituse õpiväljundid:
- omandab teadmised ettevõtluse olemusest ja ettevõtlusvormidest;
- analüüsib äriideed ja kirjeldab ettevõtluse riske;
- eristab toote ja teenuse olemust, määratleb sihtturu;
- tunneb turundamise aluseid ja valib sobivad turunduskanalid;
- teab raamatupidamise korraldamise ja maksunduse nõudeid väikeettevõtluses;
- eristab töötegemist tõendavaid lepinguid; määratleb töötervishoiu ja tööohutuse valdkonna nõuded
- planeerib ettevõtte tulusid, kulusid ja oskab koostada ettevõtte finantsprognoosi;
- koostab alustava ettevõtte äriplaani.
Hindamine ja õppe lõpetamise tingimused:
Koolituse lõpetamise eelduseks on osalemine 75% auditoorsetes tundides. Lisaks tuleb koostada äriplaan etteantud formaadi järgi vastates kõigile äriplaani küsimustele. Hindamine on mitteeristav.
Hindamismeetodid | Hindamiskriteeriumid |
Äriplaani tagasisidestamine | Õppija on koostanud äriplaani, etteantud formaadi järgi. Õppija on andnud vastused äriplaani kõigile küsimustele. Hindamine on mitteeristav. |
Osalemine auditoorsetes tundides | Osaleja on osalenud 75% tundides (vähemalt 6 õppepäeva) |
Väljastatavad dokumendid:
TUNNISTUS, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
TÕEND, kui õpitulemusi ei saavutatud (äriplaani ei esitatud), kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.
Õpetamise meetodid: auditoorne loeng, arutelud, näited, praktilised lood, rollimäng, situatsiooniülesanded, praktiline töö.
Õppemaht: Kokku 96 akadeemilist tundi, auditoorse töö maht 56 akadeemilist tundi (9 päeva) , iseseisva töö maht 40 akadeemilist tundi (kodus äriplaani kirjutamine).
Iseseisev töö: Koolituse käigus valminud äriplaan, vastavalt juhendmaterjalile ja loengus õpitule.
Veebikoolituse maksumus: 780 eur (650 + KM 130 eur)
Klassikoolituse maksumus: 960 eur (800 + KM 160 eur)
NB: Veebikoolitusel osalemine eeldab elementaarseid arvutialaseid eelteadmisi ja kodust internetiühendusega arvutit. Veebikoolitus toimub nö otseülekandena, koolitaja räägib oma asukohas arvuti taga ja teie osalete oma kodudes. Koolitusel näete koolitaja ekraanipilti, saate kõik omavahel rääkida, kirjutada ning vajadusel ekraani jagada.
Koolituse hind sisaldab: koolitus, õppematerjalid, tõend/tunnistus
Koolitaja:
Emeri Saluveer on Ambrella Konsultatsioonid OÜ juhatuse liige, tegevjuht ja konsultant, kes on omandanud magistrikraadiga võrdsustatud bakalaureuse kraadi avaliku halduse erialal Tartu Ülikooli Sotsiaalteaduskonnas. Täiendanud end õppides Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor kursustel majandusarvestust ja finantsjuhtimist.
Varasemalt on ta töötanud peaspetsialistina majandusarengu osakonnas Võru Maavalitsuses, arendusprojektide konsultandina Tallinna Ülikoolis ja Keskkonnaministeeriumis ning pearevidendina Maksu- ja Tolliametis.
Ettevõtja alates 2012 aastast. Tegeleb igapäevaselt erinevate valdkondade äriplaanide, toetusprojektide ja nende aruannete koostamisega enamjaolt ettevõtetele aga ka teistele organisatsioonidele. Kogemust äriplaanide ja toetusprojektidega kokku üle 20 aasta. Koolitajana aktiivselt tegevutsenud aastast 2018.
Ambrella Konsultatsioonid OÜ on läbinud Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri lävendipõhise kvaliteedi hindamise 2021. aastal
Loe klientide ja koolitustel osalejate tagasisidet siit
Kontaktisik:
Ees- ja perekonna nimi: Emeri Saluveer
Ametikoht: Ambrella Konsultatsioonid OÜ juhatuse liige
Telefon: 58520011
e-post: emeri@ambrella.ee
Koolitusele saab registreerida Töötukassa iseteeninduses, saates e-kirja koos osaleja nime ja isikukoodiga aadressil emeri@ambrella.ee või meie kontaktvormi kaudu SIIT
Õppekava kinnitatud: 03.01.2019
Täiendatud: 11.11.2022