Koolitust korraldatakse nii klassikoolitusena kui ka reaalajas veebikeskkonnas Google MEET.
Sihtrühm: Alustavad ja juba tegutsevad ettevõtjad, ettevõtlushuvilised, tegusad inimesed ning kõik teised kellel on huvi ettevõtlusega alustamise vastu ning soov õppida koostama äriplaani ja võtta vastu uus väljakutse ettevõtluse alustamise näol.
Eesmärk: Ettevõtlusest huvitatutele ja ettevõtlusega alustajatele anda ülevaade ettevõtlusest, selle võimalustest ja ohtudest. Toetada õppijat äriideede vormistamisel äriplaaniks ja on võimalik alustada ettevõtlusega ning taotleda äri alustamiseks ning edaspidiseks arendamiseks toetusraha.
Koolitus toimub seitsmel õppepäeval (56 akadeemilist tundi)
I päev (8 ak):
Koolitaja ja osalejate tutvustus, ootused koolitusele , ootused ettevõtlusele ja ettevõtluses
Kokkulepped ja äriplaani kaitsmine. Ajakava
Ettevõtluse olemus, ettevõtja olemus ja rollid, isiksuse omadused
Majandus, majanduskeskkond, ettevõtluskeskkond, valikud ja otsused
Töötukassa ettevõtluse alustamise toetus (EVAT)
Ettevõtlusvormid, mikro- ja väikeettevõtted. Statistika
Start-up ja “tavaline” ettevõte, freelancer, elustiili ettevõte
Ettevõtluskonto, muud ettevõtlusvormid
Ettevõtlusega alustamine, miinused ja plussid
Äriidee leidmine, äriidee elujõulisus. Äriidee testimine
Ettevõtte loomine, asutamine
Äriseadustiku nõuded, EMTAK, tegevusluba ja teatis, MTR, nimi
Ettevõtjale olulised infokanalid, tugistruktuurid, kust saada abi
Toetuse taotlemise võimalused (Töötukassa ja RTK alustava ettevõtja toetused)
II päev (8 ak):
Rollid ettevõttes. Meeskond
Omanikud, kohustused ja õigused. Personal ja juhtimine
Tööjõuvajadus. Tööjõu värbamine
Tööõigus (erinevad lepingute tüübid, nende sõlmimine, poolte õigused ja kohustused)
Lepingute vormid. Tööleping, töövõtuleping, käsundusleping. Juhatuse liikme leping
Klient ja klientide segmenteerimine
Kliendi profiili loomine
Tarbimine ja tarbimisotsus. Vajadus
Toode/teenus. Toote omadused, kliendi ootused tootele
III päev (8 ak):
Tootmine/teenindamine. Tootmisprotsess ja selle etapid (jõudlus, aeg). Klienditeekond.
Omahind ja müügihind. Tasuvuspunkt
Omahinna arvutamine. Püsikulud ja muutuvkulud
Konkurents, konkurentide analüüs ja metoodika
Konkurentsisituatsioon, konkurendid. Konkureerivad tooted, asendustooted
IV päev (8 ak):
Raamatupidamine ja maksundus
Raamatupidamise põhialused
Finantsaruanded
Maksunduse alused, maksustamine
Maksud ja maksumäärad. Tulumaks, käibemaks, tööjõumaksud jt.
Finantsplaneerimine
Vajadus, allikad
Finantsprognooside koostamine
V päev (8 ak):
Turg, turumaht, sihtrühmad ja kliendid. Edutegurid turul
Turunduse olemus
Otsingumootorid, SEO optimeerimine
Reklaam (tekstiloome, fotograafia põhitõed, plakatid jt)
Paberkandjal reklaam ja sotsiaalmeedia reklaam
Müük ja selle korraldamine
Disain ja visuaalne identiteet, logod
Suhtekorraldus, meedia, monitooring
Reklaamtoodete roll turunduses
Kriisikommunikatsioon
Pressiteate koostamine
Videokonverentsi ja koosolekute platvormid (zoom, teams, meet, skype, messenger)
VI päev (8 ak)
Turunduse uuringud
Tegevuskava. Teatamiskohustus ja tegevusluba
Tegevuskoht
Töötervishoiu ja tööohutuse alane korraldus ettevõttes
Riskianalüüs, riskid ettevõtluses ja nende maandamine
VII päev (8 ak)
- Äriplaani kaitsmine
- Tagasiside
- Enamlevinud vead äriplaanides
Koolituse tulemusena osaleja:
-valmib äriplaan
-mõistab ettevõtlusega ja äritegevusega seotud riske ja võimalusi
-teab ettevõtjana tegutsemise plusse ja miinuseid
-oskab prognoosida ettevõtte tulusid ja kulusid. Koostab finantsprognoosid.
Koolitus lõpeb oma äriplaani kaitsmisega ja koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse saamiseks tuleb osaleda vähemalt 75% kontakttundidest ja esitada oma äriplaan.
Koolitusel kasutatakse erinevaid õpetamise meetodeid: auditoorne loeng, arutelud, näited ja praktilised lood, praktiline töö.
Õppemaht: Kokku 104 akadeemilist tundi, auditoorse töö maht 56 akadeemilist tundi (7 päeva) , iseseisva töö maht 48 akadeemilist tundi.
Iseseisev töö: Iseseisev töö vastavalt juhendmaterjalile ja loengus õpitule. Koolituse käigus valmib äriplaan.
Koolituse maksumus:
Klassikoolituse hind 875 eur;
Koolituse hind sisaldab: auditoorne koolitus, õppematerjalid, tõend/tunnistus, vesi, kohvi, tee ja küpsised
Veebikoolitus reaalajas Google Meet keskkonnas hind 690 eur
NB: Veebikoolitusel osalemine eeldab elementaarseid arvutialaseid eelteadmisi ja kodust internetiühendusega arvutit. Veebikoolitus toimub nö otseülekandena, koolitaja räägib oma kodus arvuti taga ja teie osalete oma kodudes. Koolitusel näete koolitaja ekraanipilti, saate kõik omavahel rääkida, kirjutada ning vajadusel ekraani jagada.
Koolituse hind sisaldab: koolitus, õppematerjalid, tõend/tunnistus
Õppe lõpetamise tingimused:
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine 80% auditoorsetes tundides. Äriplaani esitamine. Hindamine on mitteeristav.
Väljastatavad dokumendid:
TUNNISTUS, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
TÕEND, kui õpitulemusi ei saavutatud (äriplaani ei esitatud), kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes auditoorsetes tundides.
Koolitaja:
Emeri Saluveer on Ideeprojektid Grupp OÜ juhatuse liige, tegevjuht ja konsultant, kes on omandanud magistrikraadiga võrdsustatud bakalaureuse kraadi avaliku halduse erialal Tartu Ülikooli Sotsiaalteaduskonnas. Samuti täiendanud end õppides Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor kursustel majandusarvestust ja finantsjuhtimist.
Varasemalt on ta töötanud peaspetsialistina majandusarengu osakonnas Võru Maavalitsuses, arendusprojektide konsultandina Tallinna Ülikoolis ja Keskkonnaministeeriumis ning pearevidendina Maksu- ja Tolliametis.
Hetkel tegeleb igapäevaselt erinevate valdkondade äriplaanide, toetusprojektide ja nende aruannete koostamisega enamjaolt ettevõtetele aga ka teistele organisatsioonidele. Koolitajana aktiivselt tegevutsenud aastast 2018.
Kontaktisik:
Ees- ja perekonna nimi: Emeri Saluveer
Ametikoht: Ideeprojektid Grupp OÜ juhatuse liige
Telefon: 58520011
e-post: emeri@ambrella.ee
Õppekava kinnitatud: 03.01.2019
Täiendatud: 02.02.2021